Jakie warunki trzeba spełnić by nabierać masy mięśniowej?

Dzisiaj opowiem o warunkach jakie trzeba spełnić, by budować naturalnie masę mięśniową.

  1. Trening – nie jest niczym nowym, fakt żeby pobudzać mięśnie do wzrostu, trzeba dać im odpowiedni bodziec jakim jest trening. Trenujemy 2-3 razy w tygodniu każdą partię mięśniową, w zakresie 5-20 powtórzeń.
  2. Dieta – kluczowy element procesu budowania mięśni. Dobrze skomponowana z odpowiednią nadwyżką kalorii pozwoli na budowę mięśni.
  3. Progresja – czyli zwiększanie obciążenia z treningu na trening, bądź ilości serii czy powtórzeń. Mięśnie by rosły muszą otrzymywać z zewnątrz coraz to silniejsze bodźce. Najlepsza jest progresja ciężaru z treningu na trening, można też trenować stałym ciężarem, a zwiększać ilość serii w kolejnych treningach.
  4. Regeneracja – odpowiednio dobrany plan powinien przewidywać okresy odpoczynku od treningów w skali tygodnia. Pamiętajmy, że mięśnie rosną po treningu.
  5. Sen – powinien wynosić 7-8 godzin na dobę.
  6. Ciężkie ćwiczenia – nie zbudujesz wielkich mięśni robiąc same ćwiczenia izolowane jak np. uginanie na modlitewniku. By rosnąć musisz dać ciału odpowiedni bodziec. Ciężkie wielostawowe ćwiczenia są odpowiednim stymulantem do wzrostu masy mięśniowej.
  7. Planowane deloady – czyli planowane roztrenowanie – przerwa w treningach na 7-14 dni. Po tym okresie zmniejszamy ciężary, bądź ilość serii by dalej móc progresować.