Suplementy dla początkującego

Pewnie jako osoba początkująca, nie raz słyszałeś, że chodząc na siłownię musisz brać kilkanaście różnych suplementów diety, zaczynając od kreatyny, białka, bcca kończąc na wszelkiego rodzaju przedtreningówkach itp. Czy te suple I odżywki są tak na prawdę potrzebne dla osoby, która zaczyna przygodę z siłownią? ABSOLUTNIE NIE.

Osoba, która nigdy nie miała styczności z treningiem siłowym ma spory potencjał do budowania masy mięśniowej – bez dodatku wszelkiego rodzaju supli. Dobrze skomponowana dieta, z ciężkim treningiem, sprawią, że Twoje przyrosty w czasie pierwszych dwóch lat treningu, będą tak samo znaczne jak z suplementami.

Wcale nie twierdzę, że suplementy są złe I nie działają, ale uważam, że osoba początkująca powinna sobie dać z nimi spokój, a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na odpowiednią dietę. Po dłuższym stażu można pokusić się na suplementację kreatyną, czy wzbogacenie diety białkiem (nie jest to konieczność). Reszta supli niestety ma marginalne znaczenie w budowaniu naszej masy mięśniowej. Najlepiej jest stawiać na pełnowartościowe źródła białka: kurczak, twaróg, jajka, ryby itp niż korzystać z białka w proszku. Częstym mitem jest to, że białko w proszku te akurat co zjemy trafi jako budulec naszych mięśni. Prawda jest bardzo odmienna – białko to może zostać wykorzystane przez organizm do całkiem innych celów. Jak wiemy, spożywane białko nie tylko jest budulcem dla naszych mięśni lecz bierze udział w szeregu różnych procesów takich jak regeneracja tkanek itp.

Osoba początkująca powinna skupić się na: DIECIE, TRENINGU, REGENERACJI by móc budować masę mięśniową. Nic innego do tego procesu nie jest potrzebne I nie warto zawracać sobie głowy wszelkiego rodzaju suplami.