Sprawdzone sposoby na zmniejszenie uczucia głodu

Uczucie głodu może pojawić się znienacka, przez co często sięgamy po produkty, które niekoniecznie nam służą, bądź co gorsza tracimy kontrolę nad tym co jemy. Jak sobie z nim radzić? Dzisiaj przedstawię kilka sprowadzonych sposobów na wyeliminowanie/zmniejszenie uczucia głodu.

1. Picie kawy – dobrze wpływa na zmniejszenie uczucia ssania w żołądku nawet na kilka godzin. Koniecznym warunkiem jest picie prawdziwej kawy(mielonej czy to z ekspresu), a nie kawy rozpuszczalnej. Im mniej cukru w kawie tym lepiej – maks 1-1,5 łyżeczki cukru.

2. Dodawaj cynamon – ma świetne działanie przy regulowaniu poziomu cukru we krwi, dzięki niemu następują mniejsze skoki insuliny. Cynamon możesz dodać np. do kawy(świetne połączenie), płatków owsianych itp. Pół łyżki cynamonu dziennie będzie optymalną ilością.

3.Jedz dużo warzyw – są warzywa bogate w błonnik, który dosyć długo ulega trawieniu. Warzywa są ubogie w kalorie, świetnie się więc sprawdzają przy zwiększeniu objętości posiłku, przez co staje się on bardziej sycący.

4. Słodycze zastąp owocami – jeżeli planujesz zjeść coś słodkiego, to niech to będzie sycący owoc np. banany, czarne jagody, truskawki itp.

5. Zorganizuj sobie wolny czas – najwięcej myślimy o jedzeniu, kiedy mamy najwięcej czasu. Wypełnij wolny czas czymś produktywnym np. czytaniem książki, robieniem zdjęć, czy majsterkowaniem itp.

6. Zwiększ spożycie wody – woda jest świetnym sposobem na tymczasowe wypełnienie żołądka, dodatkowe nawodnienie bardzo się przyda.

7. Jedz produkty mniej przetworzone – domowe obiady będą bardziej sycące niż jedzenie na mieście, które często jest przyprawione innymi produktami wzmacniającymi smak, przez co nasz apetyt jest większy.

8. Jedz produkty bogate w białko – trawienie białka trwa o wiele więcej czasu niż trawienie węglowodanów. Posiłek składający się w dużej ilości z białka będzie bardzo sycący I pozwoli na kilka godzin nie myśleć o jedzeniu.

9. Włącz aktywność fizyczną – dodatkowa aktywność fizyczna sprawi, że nie będziemy myśleć o jedzeniu, a skupimy się na wysiłku.

10. Nie pij słodkich napoi – powodują duże skoki insuliny, przez co zwiększają uczucie głodu. Słodzone napoje zastąp czystą wodą lub wodą z dodatkiem cytryny.

Przedstawiłem moje sposoby na zmniejszenie uczucia głodu, a może Ty masz jakiś sposób? Podziel się w komentarzu.